Romeinse tuinen van Chester

Romeinse tuinen van Chester


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Chester Roman Gardens is een klein tuin- en parkcomplex in de buurt van Chester Roman Amphitheatre, dat een aantal Romeinse vondsten en kunstvoorwerpen bevat die zijn verzameld op verschillende locaties in Roman Chester.

Geschiedenis van de Romeinse tuinen van Chester

Chester's Romeinse verleden in een van de beroemdste van Groot-Brittannië, met het oude fort van Deva daar ooit. Deva werd voor het eerst gebouwd rond 70 na Christus door de Romeinen toen ze naar het noorden oprukten tegen de inheemse Brigante-stam, en werd in de volgende twee eeuwen twee keer herbouwd.

Toen de Romeinen Groot-Brittannië verlieten, werd Deva aan het einde van de 4e of het begin van de 5e eeuw verlaten, maar de burgerlijke nederzetting die rond het fort was gegroeid, bleef bestaan ​​​​en werd uiteindelijk de stad Chester.

De Chester Roman Gardens, oorspronkelijk gebouwd in 1949 door Charles Greenwood en Graham Webster, werden ontworpen om een ​​aantal artefacten uit het Romeinse verleden van de stad in een open, openbare setting te tonen. De meeste artefacten zijn afkomstig van de 19e-eeuwse opgravingen van de stad, met voorwerpen uit de belangrijkste gebouwen van Deva, zoals de baden en het hoofdkwartier van de legioenen, die nu te zien zijn.

In 2000 ondergingen de tuinen een herontwerpprogramma, met informatieborden toegevoegd en toegang tot de rivier, waardoor de bezoekerservaring op de site verder werd verrijkt.

Chester Roman Gardens vandaag

Tegenwoordig bieden de Romeinse tuinen van Chester een schilderachtige plek om door de Romeinse ruïnes te bladeren en te ontspannen in de drukke straten van de stad.

De tuinen bevatten een reeks overblijfselen van lokale Romeinse vindplaatsen, met hoogtepunten zoals zuilen uit het Romeinse gymnasium en gebeeldhouwde fascia's van het Romeinse fort Deva Victrix.

In de Chester Roman Gardens bevindt zich ook een gereconstrueerde hypocaust - het ondergrondse verwarmingssysteem dat door de oude Romeinen werd gebruikt - en een gereconstrueerd mozaïek in het belangrijkste badhuis van de stad. Een aantal borden verspreid over de tuinen geven nuttige uitleg aan bezoekers, terwijl het nabijgelegen Chester Roman Amphitheatre ook een bezoek waard is - het is de grootste in zijn soort in Groot-Brittannië!

De Romeinse tuinen van Chester bereiken

Chester Roman Gardens bevinden zich aan Pepper Street in het stadscentrum van Chester. Volg vanaf de A540, A5116, A56, A51 of A41 de borden naar Chester City Centre en de ringweg op, volg daarna de borden richting Wrexham (A483). De Romeinse tuinen liggen aan de binnenring, naast het Romeinse amfitheater. De dichtstbijzijnde parkeerplaats bevindt zich aan Pepper Street, en er rijden een aantal busdiensten naar de halte Pepper Street, op 1 minuut lopen van de camping. Het treinstation van Chester ligt ook op 15 minuten lopen.


Vandaag de dag kun je nog steeds over Romeinse wegen wandelen in het centrum van Chester Via Praetoria en Via Principalis (Nu Bridge St. en Eastgate). De Romeinen legden ook een netwerk van wegen aan van het zuidoosten van Groot-Brittannië naar Chester en in het noorden naar de Muur van Hadrianus.

Goede data om Romeinse soldaten gekleed in al hun gevechtsuitrusting te zien, is om Chester te bezoeken tijdens:

  • Romeinse dag bij Chester Races - mei - juli
  • Nationale Archeologiedag - juli
  • Romeinse Saturnalia-parade - december

Hier zijn enkele goede startplaatsen als je meer wilt weten over The Romans en Roman Chester:

Romeinse soldaat patrouille
Patrouillefort Deva met Caius Julius Quartus! In volledige gevechtsuitrusting neemt hij je mee op patrouille en roept hij de spannende avonturen op van een keizerlijke krijger.
Rondleidingen vertrekken om 14.00 uur vanaf het Town Hall Tourist Info Centre, Northgate Street, elke donderdag, vrijdag en zaterdag in juli en augustus.

Roman Tours Ltd
Echte Romeinse soldaten zijn nog steeds in Chester! De Romeinen tot leven brengen voor scholen en evenementen.

De Dewa Roman Experience - Peirpoint Lane, bij Bridge Street.
Het Romeins Museum ligt vlak bij Bridge Street.

Het Grosvenor Museum - Grosvenor Street, Chester CH1 2DD
Een goede weergave van Romeinse artefacten gevonden in en rond Chester.


Soldaten van het Romeinse leger marcheren door Chester,
voorbij de Principia (stadshoofdkwartier).


De opgraving van het Romeinse amfitheater van Chester.
Archeologen werken aan een deel van deze historische plek.


De Romeinse tuinen in Chester - Panorama

De Romeinse tuinen in Chester

In de Romeinse tuinen kunt u Romeinse artefacten, stenen zuilvoeten en een hypocaust (Romeinse vloerverwarming). Panoramische foto van Romeinse tuinen. Een wandeling door de tuinen brengt u enkele treden naar beneden naar de rivier de Dee. Foto van de Romeinse tuinen


Romeinse tuinen, Chester (must see)

Wil je deze bezienswaardigheid bezoeken? Bekijk deze zelfgeleide wandeltochten in Chester. Als alternatief kunt u de mobiele app "GPSmyCity: Walks in 1K+ Cities" downloaden van de iTunes App Store of Google Play. De app verandert je mobiele apparaat in een persoonlijke reisgids en werkt offline, dus je hebt geen data-abonnement nodig als je naar het buitenland reist.

Download de GPSmyCity-app

Romeinse tuinen op de kaart

Wandeltochten in Chester, Engeland

Chester is een stad met veel bezienswaardigheden die de moeite waard zijn. Eastgate Clock, Chester Castle en Chester Roman Amphitheatre zijn slechts enkele van de prachtige bezienswaardigheden in deze mooie stad. Dus, als je op zoek bent naar een fantastische manier om een ​​middag door te brengen, reis dan langs een route die je naar de meest opmerkelijke plekken in de stad brengt.

Tourduur: 2 uur
Reisafstand: 3,7 km of 2,3 mijl

Chester is de enige stad in Groot-Brittannië die het volledige circuit van zijn oude verdedigingsmuren heeft behouden. De belangrijkste toegang door de muren wordt verzorgd door vier grote poorten. Er zijn ook torens langs de muren, zoals de Watertoren en de Bonewaldesthorne's Tower. Tegenwoordig kunnen toeristen langs de oude muren reizen en meer te weten komen over de rijke geschiedenis van deze prachtige stad.

Tourduur: 1 uur
Reisafstand: 2,3 km of 1,4 mijl

Als je Chester bezoekt, is het eerste wat je misschien opvalt de prachtige zwart-wit architectuur. The Rows zijn uniek in Groot-Brittannië, terwijl de zwart-wit revival en vakwerkstijlen prominent zijn voor Chester. Deze charmante gebouwen zullen zeker uw aandacht trekken en uw bezoek nog gedenkwaardiger maken.

Tourduur: 1 uur
Reisafstand: 1,0 km of 0,6 mijl

Het culturele en historische erfgoed van Chester is zowel rijk als divers. De musea en kunstgalerijen van de stad zijn dus een must om te bezoeken. De populaire attracties zijn goed bewaard gebleven, gestructureerd en gemakkelijk een van de grootste entertainment- en educatieve locaties in Chester. Volg deze tour om te ervaren en te leren over alles wat Chester te bieden heeft.

Tourduur: 1 uur
Reisafstand: 0,7 km of 0,4 mijl

Chester biedt fantastische mogelijkheden voor het hele gezin. In de stad vinden zowel ouders als kinderen bezienswaardigheden, waaronder maar niet beperkt tot de Miniature Railway, Dewa Roman Experience en The Old Sweet Shop. Ga een dagje uit met het gezin en geniet van de heerlijke sfeer, gezelligheid en fijne herinneringen voor uw kinderen.


Voordeur van de site Doorzoek de site-index Bekijk de routekaart Een korte introductie tot Chester De Noordpoort De Noordmuur De Phoenix-toren De Kaleyard-poort De kathedraal De Oostpoort The Newgate & Wolfgate het amfitheater / galerij Amfitheater Opmerkingen Sint-Janskerk De 'Romeinse Tuin' River Dee en Grosvenor Park De brugpoort Het kasteel De Grosvenor-brug De Roodee De Waterpoort de ziekenboeg de watertoren Tower Wharf St. Martin's Gate De Brug der Zuchten Chester's bezoekers door de tijd De rijen van Chester The Chester Gallery Oude kaarten en luchtfoto's Oude foto's van Chester & Liverpool Verdwenen Chester Pubs / galerij Chester Bioscopen De oude haven Het Chesterkanaal Het Royalty Theater Chris Langford Gallery Mystery Plays-galerij Chester Anagrammen! MickleTrafford-spoorwegwandeling Brieven over de CDTS Busway Brieven over onze site The B&W Picture Place Links naar interessante plaatsen Adverteer bij ons Schrijf ons

teruggekomen van onze omweg? via de Amfitheater en Sint-Janskerk en voegde zich weer bij de Nieuwpoort, we nemen afscheid van de Romeinse loop van de muur en ontmoeten hem pas weer St. Martin's Gate op ons huiswaartse traject, en nu de Saksische uitbreiding binnengaan die omstreeks 907 AD begon door Aethelfleda, gravin van Mercia.

De bezettende Denen waren uit Chester verdreven door haar vader, Alfred de Grote, en het renoveren van het oude fort maakte deel uit van Aethelfleda's voortdurende strategie om hun toenemende invallen te weerstaan. Het was vestiging als het centrum van een lijn van burghs, die zich uitstrekt van Manchester tot Rhuddlan, om de noordelijke grens van Mercia te beschermen.

Er wordt gezegd dat ze bij de geboorte van haar eerste kind buitensporig ongemak had en daarom de omhelzingen van haar man Ethelred de volgende veertig jaar vermeed, zeggende: "Het was niet geschikt voor een koningsdochter om te worden gegeven aan een plezier dat haar zoveel veel pijn erbij."

Het lijkt erop dat haar onthouding haar veel energie gaf voor andere bezigheden, waaronder het herstel en de uitbreiding van de verdedigingswerken van Chester na de harde behandeling die ze in de voorgaande eeuwen hadden gekregen - meest recentelijk door de Denen:

"Ze marcheerden dag en nacht zonder ophouden, totdat ze aankwamen bij een verlaten Romeinse plaats in Wirral, Chester genaamd. De Engelsen waren niet in staat hen in te halen voordat ze dat fort binnengingen, maar ze belegerden het enkele dagen" (Angelsaksische kroniek: AD894 )

Het is zeker een bewijs van de kwaliteit van de verdediging van het XXe Legioen dat, 500 jaar na hun vertrek, deze bezettende Noormannen nog steeds beschutting konden vinden tegen een Engels leger achter hen.

Echter, delen van de muren had in een staat van verval geraakt, en, na haar verdrijving van de indringers, begon Ethelfleda met hun wederopbouw en radicale uitbreiding. Veel van dit zuidelijke deel zou haar werk zijn geweest - hoewel de Noormannen later ook aanzienlijke verbouwingen en uitbreidingen hebben ondernomen - de hele stadsmuur, bijvoorbeeld tussen de Grosvenor-brug en de Watertoren werd door hen gebouwd.

De nieuwe stad ontwikkelde zich tot een belangrijke haven die bekend staat als Legeceastre- een Saksische verbastering van het latijn Legio, een Legioen en Castra, een fort, dat na verloop van tijd werd ingekort tot Chester.

Als je aan de buitenkant van de muur naar beneden kijkt, kun je de zogenaamde Romeinse tuin zien- hier te zien voor de restauratie, met de Newgate op de achtergrond- waarin een bonte verzameling oud Romeins metselwerk wordt getoond, inclusief diverse zuilen en een gereconstrueerd hypocaust, of vloerverwarmingssysteem - die op verschillende locaties in de stad zijn opgegraven en hier opnieuw zijn gemonteerd. Het oude High Cross van Chester werd hier ook vele jaren tentoongesteld totdat het door voetgangers werd teruggebracht naar zijn oude oorspronkelijke locatie in het stadscentrum.

Voor het eerst genoemd in stadsarchieven in 1377, tijdens de burgeroorlog, had het kruis gediend als een verzamelpunt voor de royalistische burgers, maar na hun uiteindelijke overgave aan de parlementaire troepen aan het einde van het beleg in 1646, werd gevreesd dat ze het zouden vernietigen , een ordonnantie van 1643 waarin werd opgeroepen tot "de totale vernietiging van alle monumenten van bijgeloof en afgoderij". Na hun overgave hadden de burgers de verzekering gekregen dat "geen kerk in de stad, bewijzen of geschriften die erbij horen, zullen worden geschonden", en namen aan dat dit ook van toepassing was op het kruis. Ze hadden het mis en het werd gesloopt. Het sierlijke bovenste gedeelte, met zijn gebeeldhouwde figuren van heiligen, apostelen en de Maagd Maria, verdween spoorloos. De voet van het kruis kwam omstreeks 1817 terecht in Plas Newydd in Llangollen, Noord-Wales, waar het tot op de dag van vandaag is gebleven. De rest was verborgen onder de trappen van de nabijgelegen Sint-Pieterskerk en bleef daar vergeten tot ze in 1820 werden herontdekt tijdens reparaties. Een kerkvoogd plaatste de stukken in zijn tuin in Handbridge, totdat ze zo'n zestig jaar later werden verworven door de 1e Hertog van Westminister, die ze liet plaatsen in de pas geopende Grosvenor-museum.

Het stadsbestuur heeft het kruis hier in de Romeinse tuin in 1949 opnieuw opgericht - het is nog maar helemaal links op deze hedendaagse foto te zien. Met de komst van de voetgangerszone werd het in 1975, na een afwezigheid van zo'n 329 jaar, in 1975 hersteld op zijn oude oorspronkelijke plaats op de kruising van de hoofdstraten van de stad.

De Romeinse tuin werd in 1949 opgericht door Graham Webster, toen conservator van het Grosvenor Museum, en Charles Greenwood, de stadsingenieur, als Chester's bijdrage aan de 1951 Festival van Groot-Brittannië. Tegenwoordig is het een oase van rust in een druk stadsdeel, maar hier was het niet altijd even rustig. Staand in de tuin en kijkend naar het stuk stadsmuur dat links op de foto hierboven zichtbaar is, zie je door de struiken een gedeelte "zo breed dat er zes paarden in rang zouden kunnen zijn gemarcheerd" dat duidelijk verschilt van het metselwerk eromheen . Dit is een gerepareerde bres die is gemaakt door een parlementair bombardement vanaf het kerkhof en de toren van Sint-Janskerk in september 1645 tijdens het beleg van Chester. De commandant van de Royalistische verdedigingstroepen, John, eerst Baron Byron (een voorouder van de dichter Lord Byron) had bevolen de toren neer te halen om zo'n situatie te voorkomen - een bevel dat nooit werd uitgevoerd. Zijn aangrijpende verslag van de bloedige gebeurtenissen die hier plaatsvonden, omvat het volgende: "Driemaal die nacht was de vijand op de top van de muur, maar uiteindelijk behoorlijk afgeslagen. Zeven van hen werden gedood. Die daarna op straat vielen, en werden de volgende dag door ons begraven. Sommigen van hen werden levend meegenomen, maar veel gewonden, en zo dronken dat de geur ervan zeer aanstootgevend was".

Als je de naderende zuidoostelijke hoek van de stadsmuur van buitenaf zou bekijken, zou je duidelijk bewijs kunnen zien van de kanon- en mortierschade (grenado) die is toegebracht door parlementaire kanonnen die vanuit de kerk en vanaf de overkant van de rivier schieten. De grote kracht van de muur zorgde er echter voor dat hij bleef voortbestaan ​​- geef of neem een ​​enkele toren - in tegenstelling tot de honderden kleinere bouwwerken, zowel binnen als buiten de muren die tijdens het conflict werden vernietigd. Randle Holme III is wanhopig Omschrijving van de verwoeste stad na het lange beleg zorgt voor buitengewoon grimmige lectuur.

Echt, ondanks al zijn huidige rijkdom aan eerbiedwaardige gebouwen, zou Chester, als het beleg nooit had plaatsgevonden, kunnen bogen op veel meer oude huizen, kerken en grote zalen dan nu het geval is. Maar we hebben het geluk dat er nog zoveel bij ons is, ondanks de verwoestingen van oude legers en moderne ontwikkelaars.

De muren die vanuit dit gebied worden bekeken, zijn behoorlijk magnifiek en laten duidelijk de verschillende stijlen van metselwerk zien die tijdens hun vele eeuwen van wederopbouw en reparaties zijn gebruikt. De oude lagere gangen op deze hoek van de stadsmuur zijn nu zo verweerd dat ze moeilijk te onderscheiden zijn van de zandstenen rots waarop ze staan.

Bowls en hanengevechten
Jarenlang is het gebied tussen de Romeinse tuin en het café Chester Groves (voorheen bekend als Oud Orléans) aan de rivieroever was, zoals hier te zien is, een merkwaardig verwaarloosde woestenij met enkele raadselachtige oude gebeeldhouwde kolomvoeten en een heleboel braamstruiken.

Chester-historicus Frank Simpson, die in 1910 schreef, beschreef het gebied als een "prachtig aangelegde bowlingbaan", en ook dat "aan de noordkant van de green en net voorbij een kleine boomgaard de plaats van de oude cockpit staat".

In Batenham's Stranger's Companion in Chester van 1823 lezen we over deze plek: "Kijkend over de boomgaard eronder, zien we de eerbiedwaardige toren van Sint-Janskerk, knikkend over zijn vermolmde basis". (Het viel minder dan zestig jaar later naar beneden en die 'vermolmde basis' is alles wat overblijft) van een pijpenfabriek, maar tijdens de raceweek bezet voor de wrede praktijk van het hanengevechten", vertelt hij ons, dat de vergoeding voor toelating vijf shilling per dag is.

"William, zesde graaf van Derby, maakte in 1619 een faire cock-pit onder St. John's in een tuin aan de rivier waar heren van alle delen en grote spankracht lange tijd werden gebruikt". Lang na zijn verdwijning bleef de site bekend als 'Cock-fight Hill'.

Deze wrede 'sport' werd op tal van plaatsen in de stad beoefend, waaronder verschillende herbergen en de speciaal gebouwde cockpit bestond al lang in de Romeinse tuin. De houten constructie werd in 1825 vervangen door een bakstenen gebouw met een leien dak, betaald door de 'sporters' zelf. Het werd de gewoonte tijdens raceweken op de Roodee voor 'heren' om hun ochtenden door te brengen bij de hanengevechten terwijl hun dames de winkels bezochten. De activiteit werd zo populair dat, als de hanengevechten voorbij zouden gaan, zoals in 1834, het begin van de paardenraces moest wachten tot het afgelopen was! Eindelijk officieel verboden in 1849, ging de sport ondergronds en gaat ongetwijfeld door tot op de dag van vandaag. In 1956 deed de politie een inval bij een hanengevecht op Cotton Edmunds Farm in Waverton, een dorp in de buurt van Chester, dicht bij de plaats van de huidige populaire Crocky Trail en maakte 36 arrestaties, waaronder 13 lokale boeren.

Nog in 1972 was de Chester Riverside-studie vertelde ons dat "de bowlingbaan bij Queen's Park Bridge. zeer aantrekkelijk en goed gebruikt is, en zou moeten blijven". Helaas werd kort daarna het land verkocht en werd de nieuwe pub gebouwd op een deel van de plek - waar vroeger een aantal lelijke metalen boothuizen stonden - en de rest mocht terugkeren naar de wildernis.

In mei 1997 berichtte de lokale pers echter het welkome nieuws dat de gemeenteraad van Chester een nieuw park op Cock-Fight Hill! De eigenaren van de pub aan de Groves, Scottish and Newcastle Breweries hadden het land genereus geschonken, op voorwaarde dat het zou worden gebruikt voor openbare recreatie. Het hek dat het scheidde van de Romeinse tuin moest worden verwijderd, er moest een nieuw pad worden aangelegd dat het stadscentrum met de Groves verbindt en de oude poort door de muren naar Park Street - destijds feitelijk verloren gegaan achter de braamstruiken - om opnieuw te worden geopend. Er werd voorgesteld om het gebied een naam te geven Cockpitpark en het zou een cirkel van stenen zuilen bevatten met daarop bronzen hanen (!) om de plaats van de oude cockpit te markeren. Het bleek dat geen van deze voorstellen werd opgevolgd.

In januari 1999 vond een kort archeologisch onderzoek van de site plaats, gevolgd in mei - twee jaar nadat de plannen waren aangekondigd - door een officiële 'gras-cutting'-ceremonie. De financiering voor het project kwam deels uit een legaat van £ 100.000 door wijlen Sally, de tante van de hertogin van Westminster van de huidige Duke- Capital Bank, droeg £ 80.000 bij en de resterende £ 20.000 uit het Capital Challenge Fund van de stad. Wijlen Hertogin had de wereld rondgereisd op zoek naar zeldzame en ongewone planten en was zeer betrokken bij de ontwikkeling van de tuinen in Dierentuin van Chester.

Tom Walker, landschapsfunctionaris van de gemeenteraad, zei over het project: "Het nieuwe park moet functies bevatten die de fascinerende geschiedenis van het gebied verklaren. Het is niet alleen een bouwproject, maar een ontdekkingsreis. interessant voor de lokale bevolking en bezoekers".

Het nieuwe park - hierboven afgebeeld - is nu voltooid. We zijn er zeker van dat u zult zien dat het er allemaal zeer indrukwekkend uitziet, tot aan de marmeren banken en de pas geplante cipressen en andere planten uit de Romeinse wereld. Maar bezoekers moeten zich ervan bewust zijn dat deze zogenaamde Romeinse tuin, hoe aantrekkelijk hij ook is, niet veel meer is dan een mooie schijnvertoning, terwijl, terwijl er aan gewerkt werd, de Echt artikel- de niet opgegraven helft van Chester's grote Romein amfitheater naast de deur - werd overspoeld met graafmachines, de grond voorbereidend voor een nieuw kantoren- en rechtbankcomplex met bijbehorende parkeergarage! Uw gids, samen met iedereen deze correspondenten, verbaasden zich over de grondgedachte van een lokale overheid die een dergelijke daad van ontheiliging zou kunnen toestaan ​​- zelfs verdedigen.

Bezoekers van de Romeinse tuin zullen de rijke verscheidenheid aan mozaïeken opmerken die daar te zien zijn. Ondanks de schijn zijn dit allemaal vrij recente toevoegingen. Het oudste, het grote ronde werk bij de ingang van de tuin, is gemaakt in opdracht van de Chester Civic Trust ter herdenking van het gouden jubileum van de vereniging in 2010. De andere zijn het werk van mozaïekkunstenaar Gary Drostle (die ook verantwoordelijk was voor de muurschildering op het nabijgelegen amfitheater) en werden hier pas eind 2011 geplaatst. Een daarvan bevat een 'vier seizoenen'-ontwerp dat was gebaseerd op een mozaïek uit Chebba in Tunesië, nu bewaard in de Bardo-museum in Tunis. Het hypocaustmozaïek is in de bestaande stenen bestrating van York geplaatst om de indruk te wekken dat het gedeeltelijk is uitgegraven ter plaatse. Het is een reproductie van het mozaïekwerk in Ostia-stijl dat werd ontdekt in het grote badhuiscomplex dat werd ontdekt toen de grond werd voorbereid voor de bouw van de Grosvenor Precinct en kort daarna op tragische wijze vernietigd.

Afscheid nemen van de Romeinse tuin en terugkeren naar de stadsmuur, op de hoek van Park Street, zien we een lelijke moderne parkeergarage met daarboven een grote stenen leeuw die ooit op de top van de Leeuwenbrouwerij, de voormalige bewoner van het terrein. Iets verderop staat een opvallend houten huis in middeleeuwse stijl door W.H. Kelly, gebouwd in 1881, met de legende: "De vreze des Heren is een bron van leven", naar verluidt de inscriptie op een oude munt die op de site is gevonden. Minder romantisch, het gebouw herbergt momenteel een tandheelkundige operatie.

Vervolgens komen we bij een mooie rij 17e-eeuwse voormalige godshuizen, bekend als de Negen Huizen, hoewel er vandaag de dag nog maar zes over zijn. Aspirant-bewoners van deze huisjes moesten ouder zijn dan 65 jaar en zich onthouden van tabak en alcohol - in tegenstelling tot de meer fortuinlijke bewoners van de godshuizen achter de Blauwe jas in de buurt van de Northgate, waarvan de dagelijkse kost was: "Een brood, een schotel met een halve liter bekwame ale en een stuk vis of vlees, al naar gelang de dag vereist".

Elk huis heeft een gevel die de houten bovenste verdieping overspant, die zich uitstrekt vanaf de zandstenen begane grond - een ongebruikelijke opstelling in Chester, waar de begane grond van de oude gebouwen buiten de rijen vaker vakwerk op zandstenen plinten heeft.

De Negen Huizen waren in de loop der jaren in verval geraakt en konden in de jaren zestig ternauwernood worden vernietigd. Opmerkelijk is dat in een periode die niet bekend staat om zijn sympathieke behandeling van oude gebouwen - het mooie Victoriaanse Winkel hal was het jaar ervoor gesloopt te midden van felle en aanhoudende controverse. Een subsidie ​​werd verkregen en een volledige restauratie werd uitgevoerd in 1968.

De plaatselijke historicus Bernard Wall, die helaas in april 2002 stierf, was het oneens met de opvatting dat dit ooit hofjes waren, maar beweerde dat ze altijd waren gedefinieerd als 'woningen', dwz gezinswoningen. Hij zei dat hij persoonlijk een dame kende die haar familie daar had grootgebracht.

In de jaren zestig stond een rij echte godshuizen aan Pepper Street op de plaats van de huidige conservatieve club, dicht bij het huidige politie hoofdkwartier werden gesloopt om plaats te maken voor de Binnenste ringweg en hun bewoners werden overgebracht naar de Negen Huizen nadat ze waren gerenoveerd.

Direct na de Negen Huizen zien we de prachtige Albion Inn, jarenlang gerund door huisbaas Mike Mercer en een mooi voorbeeld van dat zeldzame en excentrieke ding, een echte Engelse pub - echte vuren, echt bier, een piano, geen jukebox of grootbeeld-tv - en een geschikte plek voor ons om uit te rusten en deel te nemen van versnaperingen. Houd er echter rekening mee dat een bord buiten de Albion verklaart "wanneer we open zijn, zijn we open, als we gesloten zijn, zijn we gesloten"- het Albion is nu waarschijnlijk uniek in het sluiten van zijn deuren in de middag, zoals alle Britse pubs ooit verplicht waren te doen - en dat het "familie vijandige"- een van een afnemend aantal Britse pubs die geen kinderen verwelkomt. Voor de rest van ons zijn het bier, het eten en de sfeer echter fantastisch. .

Tegenover het Albion is een hellingbaan die u gemakkelijk toegang geeft van en naar de stadsmuur. Je zult ook de eerder lange gesloten deur door de muur opmerken die naar Cockpit Hill leidt, zoals hierboven besproken.

De goed onderhouden rijtjeshuizen die hier in Albion Street en Duke Street te vinden zijn, werden tussen 1865 en 1869 gebouwd op de voormalige bowlingbaan en lusthoven van het oude Talbot Hotel (voorheen Park House) uit 1715, dat vroeger in Lower Bridge Street stond. Rond dezelfde tijd werden de 17e-eeuwse Harvie's Godshuizen, die vroeger in Duke Street stonden, gesloopt.

Het knappe gebouw met torentjes dat je aan het einde van Albion Street kunt zien, is de Volunteer Drill Hall, gebouwd in de gotische stijl in 1869 als het hoofdkwartier van het 2e vrijwilligersbataljon van het Cheshire Regiment. Het werd een paar jaar geleden omgebouwd voor residentieel gebruik en staat nu, merkwaardig genoeg, omringd door die Victoriaanse rijtjeshuizen.

Als we weer naar de muren kijken, zien we als we de zuidoostelijke hoek afslaan een verbreding van de loopbrug naar wat eens een prominente uitkijktoren was die de naam Barnaby's Tower droeg. Het werd waarschijnlijk voor het eerst gebouwd in de 13e eeuw en staat op een uitloper van zandsteen, die duidelijk zichtbaar is vanaf de voet van de muur. Het werd ernstig beschadigd door parlementair kanon- en grenadovuur tijdens de verschrikkelijke Engelse Burgeroorlog Seige of Chester (1644-6), een deel van de schade veroorzaakt door de raketten is vandaag de dag nog steeds duidelijk zichtbaar. Hoewel het grootste deel van de toren boven de loopbrug in die tijd werd verwoest, werd de rest behouden als onderdeel van de promenade die in 1702-8 langs de muren werd aangelegd. Het bastion, gemaakt van grof rood zandsteenpuin, vormt een 3-zijdige projectie van de muur. De borstwering werd 'verbeterd' ten koste van raadslid Charles Brown (die ook de prachtige wandeling langs de rivier uitstippelde die bekend staat als The Groves en die we onder ons zien) in 1879-80 toen de schijn-middeleeuwse kantelen werden gemaakt.

Onze verkenning van de muren van Chester brengt ons nu naar de geneugten van de rivier de Dee.

  • 1576 De Privy Council beval de burgemeester om een ​​man te ontslaan die opgesloten zat in de Northgate Gaol, voor het beweren dat koningin Elizabeth had twee klootzakken bij Robert Dudley, Graaf van Leicester. Klachten van de burgers over de enorme hopen mest die zijn afgezet door runderen, paarden, varkens, kippen, honden en andere wezens die door de straten zwierven, waardoor de gemeenteraad opdracht gaf tot verwijdering door de eigenaren van het beest, op straffe van een boete van 3s 3d .
  • 1577 Omdat het de burgers niet van voldoende vlees had voorzien en "een confederatie vormde tegen de verkoop van vlees door slagers in de provincie", werd de hele Company of Butchers toegewijd aan de Northgate, maar werden vier dagen later vrijgelaten vanwege de ondraaglijke hitte in de kleine krappe gevangenis, en ook "omdat hun vrouwen erg van streek waren". Voordat ze werden vrijgelaten, beloofden ze dat ze de stad in de toekomst trouw zouden dienen. Toch mochten slagers van buiten de stad dit jaar voor het eerst handel drijven in Chester. 390 bierhandelshuizen in Cheshire.
  • 1578 400 soldaten kwamen onderling in opstand terwijl ze 's nachts stopten in Chester op weg naar Ierland. Om de opstand te stoppen, zette de burgemeester beide kapiteins op in de Northgate Gaol en de stad werd onder de staat van beleg geplaatst totdat de orde was hersteld.
  • 1579 Watergatestraat, van het High Cross tot Trinity Street, voor het eerst geplaveid.
  • 1580 Wapens toegekend aan de stad met het motto Antiqui Colant Antiquum Dierum ('Laat de Ouden de Oude van Dagen eren') Zaterdag 25 februari: een totale zonsverduistering vond plaats: "hetzelfde werd nooit gezien in het geheugen van de mens".
  • 1581 Koningin Elizabeth gaf Sint-Janskerk aan de parochianen en ze begonnen het te restaureren, inclusief het afsnijden van de verwoeste oostkant en alle kapellen boven het koor met een nieuwe muur. De stadsmagistraten kochten de oude Shire Hall in de Kasteel voor zes Cheshire-kazen, en verplaatste het naar de Marktplaats waar het eerst dienst deed als graanschuur, en vervolgens werd toegeëigend door de slagers van de stad, en werd de 'vleesschimmel'. Sedan stoelen algemeen gebruikt in Engeland.
  • 1582 De Gregoriaanse kalender aangenomen in de Pauselijke Staten, Spanje, Portugal, Frankrijk, Nederland en Scandinavië. Niet gebruikt in Engeland tot 1752
  • 1583 De sheriff beval dat de kruisen die bij de Bars, de Northgate en de Spital stonden, moesten worden afgebroken. Kort nadat dit bevel was uitgevoerd, stierf deze sheriff, en de pausen schreven deze actie toe als de oorzaak van zijn dood. Eerste bekende levensverzekering in Engeland, op het leven van ene William Gibbons
  • 1584 De 'paardenpoel' op de binnenplaats van de abdij werd gedempt. Er werd geld "betaald aan Hugh de Skinner voor het vervoer van het vuil voor de poort om het gat in uw hof te vullen". Vreselijke hagelstorm: veel schade aan de Dee Mills door overstromingen, veel vee gedood door bliksem.
  • 1585 Zestien piraten stalen een schip van Wirral, doodden een man door de wind, dwongen het schip terug. Ze werden aangehouden en naar de Northgate gebracht. Eastgate Street werd opnieuw geplaveid. De Oude Dee Bridge stortten in en twee paarden en wat vee dat ladingen kolen trok, verdronken. 1586 Een 'hue and cry' door het hele land dat Chester, Londen en Bristol door de pausen in brand waren gestoken, en dat 'een marine van 700 Spaanse shippes' was geland 'aan de New Quay in Wirral'. Het gerucht bleek ongegrond. De Roodee werd verhuurd aan een vermogende burger, op voorwaarde dat er nog steeds gespeeld en gespeeld zou worden als voorheen. De Brugstraat werd opnieuw geasfalteerd. (In het voorjaar van 1999 werd in Bridge Street een mooi nieuw geplaveid oppervlak gelegd)
  • 1587 Een man genaamd Harvey uit Knutsford was... opgehangen, getekend en in vieren gedeeld* voor de misdaad van 'clipping money', en zijn vertrekken op de vier poorten. De burgemeester beval dat "een openbare vasten zou worden gehouden op 2 dagen, woensdag en vrijdag, van acht uur 's ochtends tot elf uur en van een uur 's nachts tot vijf uur 's avonds. Dit werd afgekondigd op bevel van de heer Maior, wat ongetwijfeld veel goeds heeft gedaan". Mary, Queen of Scots geëxecuteerd om Kasteel Fotheringhay.
  • 1588 De nederlaag van de Spaanse Armada. Feestdag uitgeroepen. De burgemeester en het bedrijf van Chester woonden de kathedraal in volledige ceremoniële gewaden en ontvingen de Heilige Communie.
  • 1589 Een vrouw verbrandde Boughton voor het vergiftigen van haar man. John Taylor, bewaarder van de Castle Gaol, werd opgehangen voor het vermoorden van Mr. Hockenhall, een gevangene. De stadsmuren bevonden zich opnieuw in een "afbrokkelende en verwoestende toestand". £100 is verzameld via een openbaar abonnement voor hun reparatie
  • 1590 De kaper, Harry Bonoventure, bemand met 60 bemanningsleden en 12 kanonnen vertrekt vanuit Chester "Om op oorlogszuchtige wijze te worden gebruikt tegen de Kinge of Spayne"

Help de Chester Virtual Stroll groeiend en up-to-date te houden doneer alstublieft!


Romeinse tuin, Chester

ERFGOEDBEOORDELING:

De bijnaam "Romeinse Tuin" is een verkeerde benaming. Er zijn zeker geen aanwijzingen dat er in de Romeinse tijd op deze plek in de buurt van Newgate een tuin bestond. De tuinruimte was in feite in 1949 samengesteld uit stukjes en beetjes Romeinse artefacten die overal in Chester werden gevonden. Het project werd gestart als een bijdrage van Chester aan het Festival of Britain in 1951.

De tuinen bevatten Romeinse zuilen en een "hypocaust" of vloerverwarmingssysteem. Tegenwoordig is het minder een Romeinse archeologische attractie dan een rustige groene ruimte in het stadscentrum. Het is een leuke stopplaats als je over de oude stadsmuren van Chester loopt.

De tuinen zijn in 2000 gerenoveerd om toegang te bieden tot de rivier de Dee. Interpretatieve panelen vertellen het verhaal van Roman Chester en de tuinsite.

De laatste keer dat we een 'soldaat' bezochten, gekleed in het kostuum van een Romeinse legioensoldaat, was het vermaken van de menigte met verhalen over het Romeinse leven in Chester. Dit was een groot succes bij jongere bezoekers, die de kans kregen om de helm van een Romeinse soldaat te passen en een speelzwaard of -speer bij zich te dragen.

Meer foto's

De meeste foto's zijn beschikbaar voor licentieverlening. Neem contact op met de afbeeldingenbibliotheek van Britain Express.

Over de Romeinse tuin
Adres: Little St John Street, Chester, Cheshire, England
Attraction Type: Garden
Location: just outside the city walls, SE of the city
Email: [email protected]
Location map
OS: SJ411667
Photo Credit: David Ross and Britain Express

POPULAR POSTS

We've 'tagged' this attraction information to help you find related historic attractions and learn more about major time periods mentioned.

Historic Time Periods:

Find other attractions tagged with:

NEARBY HISTORIC ATTRACTIONS

Heritage Rated from 1- 5 (low to exceptional) on historic interest


History of the Project

Originally modeled on Gardens of Pompeii (1979-1993), with its book of essays and catalogue of archaeological sites, Wilhelmina Jashemski planned Gardens of the Roman Empire as a far more ambitious project. It has engaged an interdisciplinary team of nearly 200 scholars, students, volunteers, and specialists to assemble a vast body of data into this digital project, which complements, but is independent of, a print volume of essays published by Cambridge University Press, Gardens of the Roman Empire (2018). Ultimately, this website is designed to publish the assembled catalogue of material in the format in which Jashemski first envisioned it, while using contemporary digital tools to make the data readily discoverable, navigable and citable. It takes the project forward into the future with essential search tools, links, and maps. The result is a website that realizes her original vision while transforming the project into a fully independent digital forum for research on Roman gardens and designed landscapes.

Oorsprong

The seeds of this project were sown in 1950s, when Wilhelmina Jashemski set out to record all of the known gardens of the Roman Empire. That year she traveled with husband Stanley Jashemski throughout the Mediterranean and ended with a single day at Pompeii, as she believed the gardens preserved by the eruption of Mt. Vesuvius were already documented and published. It was their first visit overseas and they were not able to find many actual gardens, but Prof. Jashemski built a critical network of scholars. Stanley Jashemski recorded the sites on Kodachrome film, which had recently been marketed for use by educators. This was the beginning of an invaluable record he created of archaeological sites.

During the first trip to Europe in 1955, they saw the gardens excavated by Dorothy Burr Thompson at the Temple of Hephaistos in Athens, but few ancient garden sites. Rather, this trip allowed Jashemski, a native of Nebraska, to observe horticultural methods, talk with farmers and gardeners, learn Mediterranean plants and the agricultural calendar, as well as to work with her husband to create a photographic record, later published as Wildflowers amidst the Ruins (2012) and as the plants catalogue of the Natural History of Pompeii (2002).

On their second trip in 1957 they surveyed the gardens of Pompeii with Tatiana Warscher, the author of the Codex Topographicus Pompeianus, a thorough documentation of every structure of Pompeii. She convinced Jashemski that her first book &ldquowould be&rdquo on the Vesuvian gardens. Warscher passed on her extensive knowledge of the region’s gardens, and they continued to correspond until her death in 1960. The Jashemskis spent the next twenty-five years recording and excavating the gardens of Pompeii, Herculaneum, Oplontis and the other villages, villas, and farms of the area, recording 646 gardens and 202 garden paintings for her two volume work, The Gardens of Pompeii (1979, 1993). She carried out this work with her husband, who recorded newly exposed and fading wall paintings as well as gardens, drew the plans and axonometric reconstructions, and advised on scientific techniques until his death in 1981. The Gardens of the Roman Empire project remained part of their travel project before and after the field seasons.

International Collaborative Approach to Gardens of the Roman Empire

In 1979, Jashemski retired from the University of Maryland. This year was marked by the publication of the Gardens of Pompeii, as well as the spring symposium at Dumbarton Oaks, Oude Romeinse tuinen (1981), co-hosted with Landscape Studies Director, Elisabeth Blair MacDougall. The papers included reports by Jorge de Alarcão on the gardens at Conimbriga, Portugal, by Barry Cunliffe on Fishbourne Roman Villa, Marcel Le Glay on the gardens of Vienne, and Jashemski&rsquos own work in Campania. This symposium marked the first time that an international group of scholars&ndashand students&ndashhad come together to discuss the archaeology and role of gardens in Roman life. Afterwards, Jashemski saw the Gardens of the Roman Empire, not as a single-authored work, but as an edited collaboration with archaeologists working throughout the Roman world. A second symposium in 1984, Ancient Roman Villa Gardens (1987) added new discoveries from Italy (Eugenia Salza Prina Ricotti and Walter Widrig), the Vesuvian region (Stefano de Caro and Wilhelmina Jashemski), and Montmaurin, Gaul (Jean-Marie Pailler).

After these conferences, Roman garden archaeology began to grow as a new field. In 1985 a student of Barry Cunliffe’s, Kathryn Gleason responded to a request from Ehud Netzer to examine the gardens of Herod the Great’s palaces in Judea. Gleason began to develop reliable methods of detecting the stratigraphy of cultivated soils, collecting environmental remains, and recording garden features outside of the special surficial garden conditions at Pompeii. After work at Pompeii, Jashemski undertook excavations in 1987-1988 at Hadrian’s Villa with Eugenia Salza Prina Ricotti and at Thuburbo Majus in 1990 with Margaret Alexander and Aïcha Ben Abed Ben Khader, the team of the Corpus of the Mosaics of Tunisia, and her scientific team. Other classical archaeologists began looking for garden evidence and reported their findings to Jashemski.

In 1988 Jashemski created an international team of archaeologists to serve as area editors of the different provinces of the Empire at its fullest extent under Trajan. They were charged with seeking out and assembling all known Roman gardens into a consistent catalogue-style format. This was to have been paired with a volume of essays, to be published by Cambridge University Press. Some editors wrote up the entries for their regions themselves, while others had garden archaeologists author entries, which they reviewed and assembled. In 1995, Jashemski, together with area editor Kathryn Gleason, hosted a conference at the University of Pennsylvania Museum that gathered seventeen scholars to report on the gardens they had recorded in different provinces of the Empire. The unexpected extent of preserved Roman garden culture astounded everyone and it was clear that much work lay ahead.

By 2005 the compendium of garden sites approached one thousand entries, including those of the Vesuvian region. The manuscript exceeded the word count allowable for a print volume. Jashemski worked with the area editors to cut their text back to one or two paragraphs. She then wrote an abridged version of the original Gardens of Pompeii for publication and it is this new, previously unpublished manuscript that forms the basis for the entries on this website. Meanwhile, as a special fellow for Garden Archaeology at Dumbarton Oaks, Amina-Aïcha Malek, who had collaborated on the GRE since the 1995 meeting, worked closely with Jashemski on the volume essay and the catalogue entries. New discoveries continued to arrive and the size of the catalogue expanded. Two options were considered: a traditional paper volume with only plans as illustrations, or a CD of the full entries with color images to be inserted in the back of the book. Jashemski thought that the CD will be the best choice as it would also allow the readers to navigate the catalogue on screen while reading the book of essays. Clopper Almon, a colleague from University of Maryland, scanned the illustrations and explored alternative formats and numbering of the entries to expedite the project. Meanwhile, Gleason, Malek and Hartswick focused their attention on assisting Jashemski with the essay volume. This was the state of the project at the time of her death on Dec. 24, 2007. Her executor, Henry Ferry, appointed Kathryn Gleason as executive editor of the project, with Kim Hartswick and Amina-Aicha Malek as co-editors. Michele Palmer took on the role of project manager and Victoria I who worked on Jashemski’s previous publications continued to provide advice on graphic layout. Gleason’s students at Cornell University tested the materials and prepared illustrations and reconstruction drawings. Working with Beatrice Rehl of Cambridge University Press, the team, Gleason, Malek, Hartswick, Victoria I and Palmer, explored the emerging options for digital publication, as they worked to get the essay volume through press.

The Gardens of the Roman Empire Digital Initiatives

Digital publication holds the potential to solve many of the problems associated with the complexity of gardens as archaeological artifacts, offering an interactive forum for presenting new findings, specialist analyses, and advances in techniques. Through meetings with Cambridge and the American Council of Learned Societies, Gleason and Malek developed a working proposal for an interactive digital project. A CNRS/PICS grant (2015-2017) served as seed funding for the Gardens of the Roman Empire Digital Initiative (GREDI).

  • a reference designed to accommodate the unique character of gardens, navigated using search tools and GIS mapping.
  • a digital reference offered free to the public through a link on Cambridge University’s website.
  • a website that solicits updates and additions via the internet and social media as new evidence emerges.

In the first phase of this initiative, the team created the interactive map, published on this website, using ArcGIS under the direction of Keith Jenkins of Cornell&rsquos Mann Library and the participation of Gleason’s seminar students at Cornell.

The text based presentation of the garden entries remained to be designed when area editor Roger Bagnall proposed having the ISAW digital humanities team create a prototype with blog technology that had lower barriers for contributors, inexpensive, sustainable and stable. Led by David M. Ratzan and CLIR post-doctoral fellow Christian Casey, they designed an exciting prototype that was relatively simple to build and maintain using readily available, inexpensive blog software. Confined by the COVID pandemic in 2020, ISAW interns, Cornell students, and an international group of volunteers have digitized the manuscript for the Gardens of the Roman Empire, a huge step forward towards an interactive database.

The concept of a beta site has enabled the team to release this legacy project in a format that retains the integrity of Jashemski’s original content while bringing it thoroughly up to date with contemporary digital resources. Wilhelmina Jashemski, who frequently delayed her publications to incorporate new information, would be thrilled with the capacity of the website to engage authors and the wider readership in updating and developing the project.


Chester Roman Gardens - History

Indeed, it was Pliny’s writings, rediscovered in the 15th century, which provided so much inspiration for the Italian Renaissance Gardens of the 15th and 16th centuries, which in turn influenced gardens across Europe.

Town Gardens
While Pliny’s villa no longer exists, the ruins of Pompeii do, and they give us a very clear picture of what the Roman town garden looked like. The rectangular courtyard garden or hortus, with rooms leading off it, was central (literally) to the house and family life, for the Romans, like us, used their gardens as a place in which to relax and entertain.

Garden Form
Formal in layout, the most characteristic feature was the peristyle or a covered walkway that ran around the perimeter walls, offering shelter from sun and rain. The peristyle also protected the beautiful landscape murals painted on the walls in order to create an illusion of a country setting.

In the middle of the courtyard, sometimes delineated by ornamental trellis work and possibly sunken below the level of the peristyle walk, was the garden itself. The focal point was often a water feature, ranging from a simple statue spouting forth a jet of water, to a sizeable pool. Flanking the water feature and the perimeter of the garden were the flower beds, traditionally edged with low box hedges. And running between them were paths – either gravel or beaten earth.

Flowers
The beds were filled with flowers, mainly from the Mediterranean region, although the Romans enjoyed showing off rarities brought back from the far-flung corners of the Empire.

Many plants were also grown to be made into wreaths and garlands for religious ceremonies, favourites were roses and violets. Another favourite was to clip evergreen plants into geometric shapes –hence the word topiary.

Ornaments
The beds and borders were also home to arrange of ornaments - many of which were religio-symbolic. Statues and herms (for example, Venus as the protectress of the hortus or Priapus, god of fecundity), a nymphaeum or mini-grotto dedicated to nymphs.


Walking, Talking and Showing Off – a History of Roman Gardens

In ancient Rome, you could tell a lot about a person from the look of their garden. Ancient gardens were spaces used for many activities, such as dining, intellectual practice, and religious rituals.

They also offered the opportunity to flaunt horticultural skills as well as travels. As such, gardens were taken rather seriously by Romans. Walking had an important role here, as there is no better way to show off your garden than to take people on walks through it.

The role of horticulture in the construction of elite identity in ancient Rome is one of the topics I am investigating, while the excavation of an ancient Pompeian garden I co-direct is revealing tangible information on settings for horticultural displays.

For wealthy Romans, gardens were a place to exercise the mind, for instance by strolling while conversing about philosophy or literature. The orator and philosopher Cicero famously wrote that if you have a garden and a library you have everything you need.

The type of plants chosen could reveal much about how cultured the owner was. From the writings of Roman authors, we can see that plane trees (which nowadays commonly line streets and walkways in parks) were a good choice. They offered shade in summer and were a way to show that one was versed in Greek philosophy: Aristotle and Plato’s famed philosophical schools were held in garden’s shaded by plane trees, as Plato referred to in his Phaedrus.

Fruit of the empire

Rome empire-building military expeditions abroad also resulted in new plants, or new cultivars (a plant variety produced by selective breeding) of known plants being introduced into Italy. Roman generals or provincial governors often came back to Italy with specimens that they planted in their gardens. For example, Lucius Vitellius the Elder, the father of Emperor Vitellius, planted several figs varieties in his rural villa estate near Rome that he had encountered while governor of Syria. In this way, gardens could also become a sort of microcosm of Rome’s empire, with plants from different territories.

Horticultural display of grafted fruit trees and other plants reproduced by layering might have characterised the large garden of the House of Queen Caroline – named in the 19th century after the queen of Naples and sister of Napoleon Bonaparte, Caroline, who visited during its initial excavation. I am currently excavating the site in Pompeii in collaboration with colleagues from Cornell University. Here wide walkways seem to have separated the regularly spaced plantings, an indication that it was not a commercial orchard but a garden in which horticultural productivity was an important part of the pleasure the garden was meant to offer.

Committed to exercise

Walking in their gardens was a serious exercise for many wealthy Romans. Medical works such as the de Medicina by the encyclopedist Aulus Cornelius Celsus, written in the first century AD, give specific indications about the daily exercise physicians recommended: one Roman mile, or 1,000 paces.

Some gardens even came with exercise advice inscribed in them detailing how many laps a person needed to cover. One such inscription from Rome once stood in an ancient orchard. It advised that to cover one mile one needed to go along the path back and forth five times.

In Hadrian’s Villa in Tivoli, Italy, a similar inscription was found in the Poikilé, the large four-sided portico enclosing a garden with a central pool. The north side of the Poikilé was a double portico, with circular spaces at both ends to allow one to do laps: this was where the emperor could walk sheltered from the elements. Thus, Hadrian could either take exercise in the open air, in the central garden, or under the roof of the double portico.

All this may suggest that the stereotype associating ancient Romans with excessive drinking and eating is undeserved. But, for wealthy individuals, moving about in a chariot or being carried around in a litter (a “vehicle” without wheels) by slaves in hippodrome-gardens (they were shaped like an elongated U and imitated the shape of the chariot-racing stadium) also counted as “exercising”. Indeed, there are two words in Latin texts for the daily walk: ambulatio, “walking about”, and gestatio, “being carried about”.

Such walking was the pastime of those who owned impressive townhouses or luxurious villas in the country or by the sea. But shrewd politicians such as the Emperor Augustus, who ruled from 27 BC to 14 AD, included gardens among the public building projects they financed. They understood that improving living standards by providing ordinary people with a green oasis to escape Rome’s crowded streets and cramped accommodation was a great way to gain popularity. Augustus opened to the public the groves and walks which surrounded the magnificent Mausoleum he had built, and before him, Caesar had willed to the people of Rome his large pleasure park (Horti).

Following the Roman dichotomy between amoenitas (delightfulness) and utilitas (usefulness), scholars traditionally class gardens as either utilitarian or pleasure gardens, but this binary choice does not fully capture the essence of Roman garden culture. Roman gardens were complex physical and ideological spaces. They represented wealth and contributed to wealth and they showed off horticultural skills through aesthetics as well as their ability to produce food.


File:Roman Gardens, Chester.JPG

Klik op een datum/tijd om het bestand te zien zoals het er toen uitzag.

Datum TijdMiniatuurDimensiesGebruikerOpmerking
huidig13:56, 17 July 20143,648 × 2,432 (3.27 MB) Nessy-Pic (talk | contribs) Door gebruiker gemaakte pagina met UploadWizard

U kunt dit bestand niet overschrijven.


Chester Roman Gardens - History

Greeks and Romans Grew Kale and Collards

Kale and collards are similar in many respects, differing in little more than the forms of their leaves. They are, in effect, primitive cabbages that have been retained through thousands of years.

Although more highly developed forms, such as cauliflower, broccoli, and head cabbage, have been produced in the last two thousand years or so, the kales and collards have persisted, although primitive, because of their merits as garden vegetables.

These leafy nonheading cabbages bear the Latin name Brassica oleracea variety acephala , the last term meaning "without a head." They have many names in many languages, as a result of their great antiquity and widespread use.

Kale is often called "borecole," and in America collards are sometimes called "sprouts." "Kale" is a Scottish word derived from coles or caulis , terms used by the Greeks and Romans in referring to the whole cabbagelike group of plants. The German word Kohl has the same origin.

"Collards" is a corruption of coleworts or colewyrts, Anglo-Saxon terms literally meaning "cabbage plants."

The cabbagelike plants are native to the eastern Mediterranean or to Asia Minor. They have been in cultivation for so long, and have been so shifted about by prehistoric traders and migrating tribes, that it is not certain which of those two regions is the origin of the species.

The original "cabbage" was undoubtedly a nonheading kind with a prominent stalk or stem, and the kales and collards are not far removed from it. Wild forms have become widely distributed from their place of origin and are found on the coasts of northern Europe and Britain.

Known for at Least 2,000 Years

Apparently none of the several principal forms of kale and collards that we know today are new. All have been known for at least two thousand years.

The Greeks grew kale and collards, although they made no such distinction between them as we make today. Well before the Christian era the Romans grew several kinds, including those with large leaves and stalks and a mild flavor a crisp-leaved form some with small stalks and small, sharp-tasting leaves a broad-leaved form like collards and others with curled leaves and a fine flavor. "Coles" were described also in the 1st, 3rd, 4th, and 13th centuries by European writers.

It might appear that the Romans carried the coles to Britain and France, since the plants were so well known to the Romans and the species has been popular in those countries for so long. On the other hand, they may have been taken there somewhat earlier by the Celts.

The first mention of the kales (coleworts) in America was in 1669 but because of their popularity in European gardens it is probable that they were introduced somewhat earlier.

Although many forms of Brassica oleracea are now known in parts of the Orient, they are not nearly so popular as the Far Eastern species of Brassica.

Kale and collards have remained minor commercial crops in the United States, although collards are the standard winter greens in home gardens of the South. Neither crop thrives in hot weather, which gives the plants a strong, unattractive flavor. Cool growing weather, fall frosts, and mild winters, however, impart a high sugar content and fine flavor.

Rich in Minerals and Vitamins

Those who know both kale and collards usually consider the latter to have the better eating quality. Nutrition experts in recent years have sought to popularize both plants because they are unusually rich in the minerals and vitamins provided by green leafy foods.

Before the "newer knowledge" of nutrition, our experts bemoaned the poor diet of southern farmers, especially the Negroes, and were amazed to find so many of those people to be apparently well nourished. The ubiquitous collard patch on every farm, and in nearly every dooryard where there is room, is now believed to play a most important part in furnishing the necessary vitamins and minerals.

On one truck farm I saw a beautiful 10 acre field of collards. The farmer explained it was not for sale, but "just a collard patch for the hired hands."

All varieties of collards appear rather similar, but the kales show interesting diversity: tall and short highly curled and plain leaved blue-green, yellow-green, and red erect and flat-growing in various combinations and gradations of these characters.

Until the last few years kale and collards were marketed only in the natural state. Now, however, several enterprising American canners are preserving them in tin, especially in a finely chopped or "sieved" form as food for babies or persons requiring a special diet.

Kale and collards are among the easiest of all vegetables to grow. They are biennials, putting up their flower or seed stalks in the spring of their second season of growth.

For further information about Aggie Horticulture, see our about page.

The term Aggie Horticulture® and associated logos are registered trademarks of the
Texas AgriLife Extension Service, Texas A&M System.


Bekijk de video: De Romeinse stad ontwaakt, aflevering 1 De verborgen schat 1920 1080


Opmerkingen:

  1. Dominik

    Hier zit iets in. Ik dacht er vroeger anders over, heel erg bedankt voor de hulp bij dit probleem.

  2. Fenrisar

    geweldig, zeer waardevolle informatie

  3. Charley

    Commodity Aftor, is er in betere kwaliteit?

  4. Matheson

    Volgens mij ben je de verkeerde kant op gegaan.

  5. Goltizahn

    Ik deel je mening helemaal. Daarin is er iets en het is een goed idee. Ik steun je.



Schrijf een bericht