Neanderthalers maakten 130.000 jaar geleden sieraden met adelaarsklauwen

We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

De geschiedenis en archeologisch en paleontologisch onderzoek Ze onthullen altijd belangrijke gegevens die ons vandaag helpen om stuk voor stuk over de geschiedenis van de mens te vertellen en de geschiedenis van onze soort zo compleet mogelijk te maken en te blijven voor onze annalen en volgende generaties over de hele wereld.

Een van de laatste onderzoeken maakte duidelijk dat het geweldige relatie die altijd heeft bestaan ​​tussen het geslacht Homo en vogels, niet alleen als voedsel of zelfs als huisdier, zoals sommige bronnen meer dan eens zijn gaan suggereren, maar dat wordt onthuld Neanderthalers in Europa maakten sieraden van vogelklauwen.

Dit is vastgelegd in een artikel dat is verschenen in het Plos One tijdschrift, waar ze ervoor zorgen deze werken met de klauwen van vogels dateren maar liefst 130.000 jaar dankzij de overblijfselen gevonden op een paleontologische site nabij de stad Kaprima, in Kroatië.

Een groot aantal onderzoekers van het Museum of Natural History of Croatia en de University of Kansas in de Verenigde Staten hebben bevestigd dat de Neanderthalers van Krapima in staat waren om de klauwen van de Europese adelaar te manipuleren om sieraden en verschillende kralen tegelijk te maken in de Verenigde Staten. dat zelfs Homo sapiens niet op ons continent was verschenen.

Eerdere theorieën beweerden dat Neanderthalers geen symbolisch vermogen hadden of zelfs dat ze dit gedrag van de modernste mensen konden kopiëren, maar nu, met deze ontdekking in Kroatië, wordt aangetoond dat ze in staat waren om de klauwen van het arendsoog te gebruiken voor een of ander symbolisch doel en altijd het resultaat van hun eigen inspiratie, waarbij ze elk ander theorie.

In de studie van de publicatie Plos One hebben de auteurs acht adelaarsklauwen beschreven, praktisch allemaal complete, fossiele resten die meer dan 100 jaar geleden werden gevonden. Nu, en dankzij een gedetailleerde studie, is onthuld dat deze vogelklauwen werden bewerkt om te worden gebruikt als een aanvulling of accessoire, afkomstig uit een enkele periode.

Zoals de auteurs hebben onthuld, laten vier van deze klauwen zien duidelijke snijtekens met zeer gladde randen en ze hebben ook facetten waarbij een poetsmiddel of een soort schaafwond wordt onthuld en nog eens drie hebben kleine inkepingen op hun oppervlak, waardoor de onderzoekers dachten dat ze deel konden uitmaken van een soort ketting of armband.

Video: Bioloog Roy Erkens legt in AvondGasten uit dat de Neanderthaler eigenlijk gewoon is verdwenen.